Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa Lundmark - 21 juni 2014 14:51

Igår vart en väldigt lugn och trevlig midsommar :)

Vi var i Gumhamn hos Johans barndomskompis föräldrars stuga :)

Och vi var allt från småttingar till pensionärer :) 


Min beundrare Edward var ju där också ;)

Så jag fick den stora äran att läsa bok och natta honom..


Detta var den enda bilden jag lyckades ta igår.

 


Nu ska vi strax iväg till Blacke till Mange och Tessans stuga..

Väntar bara på att min paj ska bli färdig :)


Smulpaj med körsbär

 

 





Av Lisa Lundmark - 20 juni 2014 13:46


Ja glad midsommar allihopa.

Hoppas att ni får en underbar dag!

Solen skiner över Burvik och vi får hoppas att den fortsätter att vara framme.

Även dit vi ska :)


Ja dagen började ju tyvärr inte så bra.

Inga kläder att ha, håret gick inte göra någonting med och jag var SVINARG!

Meen tillslut så fick jag ihop någonting och humöret vart bra ;) 


 

Av Lisa Lundmark - 18 juni 2014 05:11

Jag har vaknat en gång i timmen hela natten..
Så det känns som det varit ett evigt snoozande..
Och resultatet av detta:
Jag är dööötrött!

Låt mig få sova vidare..

Av Lisa Lundmark - 14 juni 2014 23:14

     


Jag vart så sugen på någonting gott så jag gick ut och plockade mig några rabarber och gjorde en paj :)


Recept Lchf Smulpaj med rabarber

1 dl kokosmjöl
2 dl mandelmjöl
100 g smör
2 msk sötning ex sukrin
3-4 rabarberstjälkar


Gör så här;

Låt smöret stå framme så det blir rumstempererat.

Hacka rabarbrestjälkarna i bitar och koka i några minuter, häll sedan över dem i en pajform.

Blanda dom torra ingredienserna tillsett sedan smöret.

Degen ska vara smulig.

Smula allt över rabarbern och sätt in i ugnen på 175 g i ca 25 min.

Pajen ska få lite färg så håll koll!


Till Servering;

2 dl grädde

2 äggulor

Vaniljpulver


Vispa grädden, lägg sedan i äggulorna och vaniljpulvret och vispa igen.

Severa till smulpajen!!



Av Lisa Lundmark - 14 juni 2014 21:44

    


Sitter hemma själv och dricker lite sparkling wine ;P

Johan for hem till brorsan och skulle dricka Rom&Cola men jag kände för att vara hemma..


Har suttit vid datorn ett tag och letat fram gamla låtar som jag lyssnade på i mina yngre dar.

Ursäka mig men fan va dålig musik jag lyssnade på egentligen :P

Men det är ganska otroligt vilka minnen som man kan få av att lyssna på dom :)

Vissa bra minnen och vissa dåliga.

Men en sak måste jag ju säga och det är att fan vilken bra mamma jag har!

Hon stod alltid ut med att måsta lyssna på min musik :P





M

Av Lisa Lundmark - 9 juni 2014 21:10

Vilken trist dag det vart idag..

I morse så kracha först magen sen har jag mått illa hela dagen.

Har som bara gått och väntat på att jag ska måsta springa på toan och spy.

Dock har jag sluppit det som tur är :)

Sen så är det skit väder.. Regn och rusk.. :/


Jag som hade sett fram emot denna dag!

Min första dag som gräsänkling ;P

Nåja jag har massor med dagar framöver som kan bli betydligt roligare :)

Eftersom jag fortfarande mår småilla och det är tråkigt väder så har jag spederat heela min lediga eftermiddag framför datorn vid köksbordet.. Så ovärt!


Men en rolig nyhet har jag ju faktiskt idag.

För ovanlighetens skulle svängde jag in på Pingstkyrkans SecondHand efter jobbet ;P

Och vad hittade jag där om inte en gräsklippare som jag har letat efter :D


 

Av Lisa Lundmark - 8 juni 2014 12:47

Igår kväll medans Johan låg på soffan och snarkade satt jag i köket och spanade på klänningar :)

Tillslut hittade jag en som jag klickade hem..

Nu vill jag bara att den ska komma på en gång, hatar att vänta!

Sen återstår det ju bara att se om den passar också!

Så vi får hålla en tumme och en tå ;)


   



Sen så klickade jag även hem en underkjol som man MÅSTE ha till klänningen :)

Sen  


Av Lisa Lundmark - 4 juni 2014 09:17

Ååh så frustrerande..
Skrev ett långt inlägg i morse och det stod inlägget sparat men inte fasiken har det laddats upp inte :(
Och inte finns det sparat någonstans heller..

Detta är iallafall vad min dag kommer att innehålla..


Visst ser min stol oerhört skön ut...

Som tur är har jag dessa som kan underhålla mig i flera timmar ;)


Så idag är det den bok som gäller :)

Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards