Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under juli 2015

Av Lisa Lundmark - 30 juli 2015 06:34

Wohoow..
Några timmar till sen är det helg! :D
Guud så härligt.
Och när jag kommer tillbaka till jobbet på måndag då får jag äntligen några arbetskompisar tillbaka :)
Dom har faktiskt varit riktigt efterlängtade måste jag medge..
Nu har jag ju haft turen att ha Rolle som sällskap för det mesta, utan honom hade dagarna varit fruktansvärt långa..

Av Lisa Lundmark - 29 juli 2015 06:20


Men så trevligt det var att komma hem igår :)

Nu ser man ju vad det ska bli..

Jösses amalia vad jag längtar tills det är klart nu! :D:D


 


Efter middagen var jag ner till grisarna och skulle flytta om tråden runt hagarna..

Och f**n vad ont jag har i fingrarna idag :/

Tråden är lite för tjock för pinnarna vi har så det är ett himla jobb att få lös tråden från dom..

Men jag vet inte om det hjälpte så mycket.

Johan ringde för en liten stund sedan och sa att en gris hade rymt men som tur var det bara en och en av dom lugnare :)


Sen på kvällen igår började jag på att snickra en ny dörr till fuse..

Får väl se hur den ser ut när den är färdig men än så länge ser det ju lovande ut tycker dån iallafall jag :)


 

Av Lisa Lundmark - 28 juli 2015 05:59

Ja det ska bli väldigt spännande att komma hem idag och se vad som hänt :)

Såhär lämnade jag husetn i morse:


 


Johans pappa och morbror skulle tydligen börja snickra idag medans vi jobbar :D :D :D

Jösses vad jag längtar tills det är färdigt..

Både för att få huset klart men även att slippa att hela gården ser ut som hej kom och hjälp mig ;P


Nej nu måste jag ta och vara lite effektiv här..

Ha en underbar dag ! :)

Av Lisa Lundmark - 19 juli 2015 11:38


Fredag afton for jag och Johan ut till Mange och barnen i Blacke :)
Johan fick skjutsa barnen något varv på sjön med vattenskotern och medans dom gjorde det satt jag på bastubron och njöt av en god sallad :)


Sen satt vi uppe på altanen och njöt så länge det bara gick av solen :)
Men när den inte behagade att vara framme längre vart det inge trevligt att sitta ute..
Så då gick vi in och slöade ner oss i soffan framför en film :)

Av Lisa Lundmark - 17 juli 2015 17:11


Idag har jag varit in till stan och träffat Emma :)

Man får ju inte se henne så ofta eftersom hon bor nere i fjollträsk och där verkar hon bli kvar :/

Trodde hon skulle få nå vett i skallen och komma hem igen.

Vi gick iallafall först och tog oss lite mat i magen innan vi gick och shoppade..

Med mig hem fick jag ett linne, en eyeliner, ett par örhängen, en ring och en handkräm :)


 


Förra helgen var vi in en tväris på nya utestället på bryggarbacken och då hade dom den där handkrämen inne på toan och jag blev förälskad.

Så jag lyckades googla och hitta att man kunde köpa den på turistbyrån :)

Den är superduper härlig och luktar smarrit :)


Näe nu måste jag dra iväg, ska vara fyllechaffis åt mamma och Ingmar.

Ha en trevlig helg allesammans! :D


 


Av Lisa Lundmark - 16 juli 2015 16:11


Jaa men så härligt, nu har jag äntligen fått göra helg.

Passar på att jobba över på dagarna så jag får vara ledig på fredagar :)

Är så skönt att få sig lite lång helg.

Men idag strax före lunch tog Rolle med sig sina saker och gjorde mig sällskap inne på elverkstan :)

Så mycket trevligare det blev att jobba när jag fick någon att surra med..

 

Hittade mig 3 mogna smultron när jag kom hem också, muums!

Annars verkar det komma dåligt om dom..

Undrar vad som riktigt händer här ute, äppelträdet blommade knappt,

liljekonvaljerna verkar inte vilja blomma ut heller :/



Av Lisa Lundmark - 10 juli 2015 10:46

Det blev som jag trodde..

Min jobbarkompis gjorde mig sällskap i två dagar sen var han hemma.

Så onsdag och torsdag var jag själv men det var rätt skönt faktiskt :P

Och eftersom jag jobbat över varje dag får jag vara hemma och ledig idag :D

Det känns riktigt lyxigt att få en extra dag på helgen :)

Det är ju bara synd det inte är goväder.


Sen när det inte är en massa liv runt mig på jobbet passar jag på att lyssna på en bok på engelska.

Tror aldrig jag skulle hänga med i boken om det var folk runt om som pratade hela tiden.


Men man måste ju bara lyssna på nya fifty shades boken..

Nu får man höra Grey berätta historen istället ;)


 







Av Lisa Lundmark - 7 juli 2015 05:55


Vi är två tappra själar på min avdelning som jobbar i veckan sen blir jag mest troligt ensam i 3 veckor :/

Nu under sommaren var min plan att jobba in fredagarna så jag får lite långhelg då det inte blev någon semester..

Tycker det är konstigt för jag kliver upp samma tid som jag brukar göra men i morse var det nära att jag inte skulle klara av att hålla ögonlocken uppe :P
Så ikväll tänkte jag satsa på att lägga mig tiiidigt!



Nu ska jag ta och stoppa in hörlurarna i öronen och lyssna på min ljudbok och göra rätt för mig ;)

Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards