Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under december 2014

Av Lisa Lundmark - 25 december 2014 13:01

Ja då var julafton avklarad nu är det bara denna dagen som återstår..

Blir dubbla julaftnar när folk sprider ut sig :P


Men idag ska vi inte vara hemma hos oss utan hos mamma..

Får vi se om jag har varit snäll om jag får någonting av tomten.


     

Av Lisa Lundmark - 24 december 2014 12:10




God Jul allesammans, hoppas att ni får en underbar dag!


Igår var Mange & Tessan med barna här på uppesittarkväll :)

Vi åt god middag, spelade bingolotto och åt massa gott snacks..


 



Men nu har dom åkt hem så nu är det den sista städningen som gäller innan julaftonen kan börja på riktigt ;P


 



Av Lisa Lundmark - 22 december 2014 23:40

Jaa dagen började oerhört tidigt i morse..

Klockan 04.00 ringde väckarklockan och jag var inte alls sugen på att kliva upp..

Men jag tänkte jobba in lite tid idag så jag kan sluta tidigare imorgon :)

Så jag jobbade 05.10-17.10

Var lugnt och skönt på jobbet idag för dom flesta har redan tagit julledigt..


Nåja här hemma har jag iallafall möblerat om i vardagsrummet och dragit in 2 stycken julgranar..


     


Nu sitter jag och väntar på att golven ska torka så jag kan ta och krypa till kojs :)

Mycket som ska göras imorgon också..

Först måste jag ju iväg och jobba sen hem och städa klart,

förhoppningsvis har inte vårat främmande redan hunnit komma..

Inte för att dom skulle bry sig om vi hade stökit hemma..

Sen måste jag ju fixa maten som vi ska äta också.. Eller mat och mat, ska göra en rombomb :)

Sen måste jag ta och förbereda julaftonens efterrätt också..

Oj, varför har inte dygnet fler timmar..




Av Lisa Lundmark - 20 december 2014 09:39

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!

 

Ja äntligen börjar det likna någonting ute :)

Det snöar och det är minusgrader... :D

Nu hoppas jag innerligt att det fortsätter att vara minus så att snön inte tinar bort..

För jag vill ha en vit jul..


 


Klockan 4 i morse vaknade jag av att jag satt i soffan och sov :P

Dock tog jag bara ut frisyren och la mig ner och fortsatte att sova på soffan..

Men nu är det nog dags att gå upp och säga åt Johan att kliva upp tror jag..


Hoppas alla får en underbar dag!



Av Lisa Lundmark - 19 december 2014 16:41

Ja då var arbetsveckan avklarad..

Och det känns skönt med helg som vanligt ;)

Dock känns det inte som om att det bara är 5 dagar kvar till julafton...

Imorgon blir det nog att he sig ut i skogen och leta upp en fin julgran :)


När jag kom hem låg det ett litet paket i brevlådan :D

Det var ett par av mina örhängen som jag har beställt.

Och måste säga att jag vart riktigt nöjd med dom :)

Jag gillar inte att ha stora örhängen så dessa föll mig verkligen i smaken.

   

Av Lisa Lundmark - 17 december 2014 21:50

Idag på jobbet vart vi bjudna på julbord till lunch.. Mums!

Dock vart det lite jobbigt att jobba efterråt med värsta paltkoman :P

Men det var det helt klart värt det..

Är Nordanågården som har köket på Alimak och dom gör ju faktiskt riktigt god mat :)


Efter jobbet for jag förbi Mio och beställde lite möbler :D:D:D

Nu suger det bara att dom inte hade det hemma så dom var tvugna att lägga en beställning

vilket betyder att jag måste vänta :/

Men som dom säger.. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Fast det tycker alltid jag!


Detta är iallafall det jag shoppade:

       

Av Lisa Lundmark - 15 december 2014 20:54




Ja då sitter jag här med ont i magen..

För en sak som är omöjlig det är ju att inte smaka på degen när man bakar pepparkakor :P

Och jag tror inte riktigt att magen är så förtjust i det.. 


Och sen hade jag sån tur att jag kom ihåg att använda mitt bakbord eller vad det nu kallas.

Är inte alltid så dumt att ha ett gammalt hus ;)


                   


När jag satt och bakade kom min bror förbi med ett julkort åt oss :)

Älskade underbara brorsdotter!   


 


Av Lisa Lundmark - 15 december 2014 05:27

Ja då var det åter igen måndag..

Det ryktades om att jag skulle måsta börja på ett specialskåp på jobbet idag.

Hoppas jag slipper det :P Brukar vara så himlarns mycke strul med dom..

Tycker mycket mer om standardskåpen ;D

Så jag håller en tumme och en tå på att dom inte har hunnit plockat ihop det ännu..


I helgen har jag och Johan donat på här hemma..

Jag har målat ena väggen i vardagsrummet samt listerna runt ytterdörren.

Johan har varit ute och fixat med utbyggnaden :)

Vi har ju förresten bott i huset i 1år nu! :D


Igår var vi även och såg på luciatåg på Spoven här i Burvik :)

Det är många barn i byn så nu börjar det likna ett riktigt luciatåg ;P


 





Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards