Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under april 2015

Av Lisa Lundmark - 23 april 2015 15:50

Vilket underbart väder vi har haft nu :)

Hoppas att det håller i sig läänge.


Igår tänkte jag att jag måste ju spendera lite tid utomhus men vad tusan skulle jag hitta på.

Men då kom jag på idén att städa ur bägge bilarna, vilket inte var en dag försent!!

Nu skiner dom invändigt, är bara utsidan som skulle fått sig en dusch också.


Sen på aftonen fick jag besök av Tessan :)

Vi gjorde middag och satt och surrade en stund innan vi kom på att vi skulle fara ut till hennes stuga och kolla läget.

Jösses vad det hade hunnit hända grejer där.

Jag, Johan och Mange var dit första helgen i April och då körde vi skoter på både isen och gården.

Nu var hela tomten så gott som fri från snö och isen skulle jag inte gått ut på!


Sen på kvällen när Tessan hade farit hem och Johan gått och lagt sig myste jag ner i soffan.

Bläddrade i massa tidningar och drömde mig bort till det perfekta hemmet!

Satt och smaskade i mig gojibär samtidigt, smaskens!!


 


Idag har jag däremot inte varit lika effektiv.

Även fast det varit fint väder har jag känt mig opeppad på att göra saker.

Dock lekte jag lite elektriker på morgonen och fixa till min lampa som jag köpte för ett tag sedan.

Så nu hänger den ovanför köksbänken :)


 


Sen har jag suttit och tittat på Under samma tak..

Om serien är så bra vet jag inte men jag har då lyckats fastna iallafall :P


Meeeeen...

Då kommer vi till det som gjorde min dag!

Telefonen ringer och det är Magnus från Ursvikens..

Han frågar hur jag har det och om jag börjat om att jobba igen. 

Sedan erbuder han mig jobb men jag sa att jag var tvungen att höra med chefen på Alimak först.

Jag hinner just precis lägga på då ringer han :P

Och han säger att det bara är att börja om :D :D

Så jag var tvungen att tacka nej till Ursvikens.

Men det känns så jävla skönt att få komma tillbaka, jag hade oroat mig över att jag skulle måsta in på Arbetsförmedlingen nu när min sjukskrivning tar slut.

Så ja nu får jag njuta så gott det bara går av helgen för på Måndag börjar allvaret om igen!


Alimak here i come ;P


 



Av Lisa Lundmark - 16 april 2015 16:24


Johan ringde mig i morse och sa att han hade glömt packa ner linserna och ett par skor.

Han och några polare åker nämligen iväg till fjällen idag.

Så jag fick ta en sväng om till stan och lämna grejerna i Cronwalls bil.

Och när jag ändå var i stan så gick jag in på Coop för att se om dom hade någon råsaftcentrifug.

Och det hade dom, till och med två olika varianter.

Den ena snyggare än den andra. 

Och jag hade så tur att den jag ville ha fanns det kvar 1 av :D

Fick ju pengar i present så detta fick bli en födelsedagspresent :)


   



Av Lisa Lundmark - 15 april 2015 09:18


Tror mina gröna drinkar ska få börja ersätta min frukost framöver :)

Idag startade jag dagen med en grön juice.

Kom på att man kan ju sila smoothien så slipper man alla småbitar som blir när man mixar allt ;)


Idag gjode jag juicen på:

Äpple, gurka, mynta, lime, citron, selleri och grönt te..


 


Nu ska jag dock ta och göra mig i ordning så jag törs visa mig utomhus :P

Jag ska nämligen in till stan och träffa Elin.




Av Lisa Lundmark - 14 april 2015 13:43


För någon dag sedan såg jag en dokmentärfilm på Netflix som fick mig att bli intresserad..


 


Det handlade om en kille som var överviktig och hade någon sjukdom så han gick på massa mediciner.

Men så bestämde han sig för att fasta på juicer gjorda av frukt och grönsaker i 60 dagar.

Och i slutändan hade han både gått ner i vikt samt blivit av med sina sjukdomsbesvär

och fått sluta äta medicinerna han gick på innan.


Så idag testade jag på att göra mig en grön smoothie istället för en juice.

Jag äger nämligen ingen råsaftcentrifug.


 

Jag stoppade i äpple, avokado, lime, svartkål, banan, gurka, myntablad och grönt te.

Och den vart helt okej faktiskt. 

Jag trodde den skulle smaka f**n :P



Av Lisa Lundmark - 12 april 2015 21:04


I helgen har vi rivit våran uppruttna bro och balkong..

Mange och barnen kom hit och hjälpte oss :)


   


Sen på kvällen satt vi och funderade och ritade i sinne.

Vart ska vi sätta dörren på utbyggnaden, hur många fönster ska det vara, vart ska vi parkera bilarna,

hur kommer man köra osv osv.. 

Ja som sagt det är mycket som man ska tänka på.

Men nu tror vi att vi har kommit på hur vi vill ha det eller rättare sagt jag har kommit fram till hur jag vill ha det ;P

Självklart är det jag som bestämmer ;)


Och när det var gjort så la jag en beställning på en ny ytterdörr.

Det kommer att bli såå snyggt med en pardörr! :D   


 


Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards