Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under juni 2015

Av Lisa Lundmark - 18 juni 2015 15:32


Min positiva anda jag hade i morse gick över efter ett litet tag..

Det kändes som dom flesta på jobbet var allmänt less och negativitet smittar oerhört snabbt.

Så klockan tickade på i en inte allt för snabb tackt.

Men tillslut vart klockan 12 och då packade jag ihop mina grejer och drog :)

Var förbi Ahlsell och köpte golvvärmeslang sen på coop och handla lite mat.

Sen när jag kom hem blandade jag ihop en marinad till köttet som ska ätas imorgon.

Och nu har jag just kommit in efter att ha klippt gräsmattan..


       

Det går så mycket lättare att klippa gräset när man kan lyssna på ljudbok samtidigt :)

Jag lyssnade klart på serien om Silfverbielke igår så idag började jag på serien om Jacob Colt..

Jacob är en av karaktärerna som är med i Silfverbielke böckerna :)


Nu ska jag gå ut igen och hjälpa Johan med nå grejer..


Av Lisa Lundmark - 18 juni 2015 06:43


Lyckan när man vaknar och solen skiner, det är sista jobbdagen för veckan även fast det bara är torsdag :)
Jaa tänk om man kunde vakna upp så positiv varenda dag.
Nog för att det är väldigt sällan jag vaknar på fel sida..

Av Lisa Lundmark - 10 juni 2015 04:59


Mina nära och kära är fullt medvetna om att jag är en klockoman :P

Och när jag kom hem från stan igår eftermiddag och visade Johan vad jag köpt skakade han på huvet..

Jepp jag kom hem med en till klocka.

Men denna gång hoppas jag på att bli extra nöjd.

Jag har velat ha en klocka helt i stål men dom jag köpt innan har jag fått

allergiska reaktioner av efer någon timme bara :(

Men då sa herren i affären att Jet Sets klockor är av rostfritt stål och då sken jag upp som en sol! :D

Så hem kom jag med en klocka av det något dyrare slaget men som jag kommer kunna använda obehindrat :)


 

Av Lisa Lundmark - 5 juni 2015 18:49


Eftersom att det är en röd dag imorgon så fick vi välja kort dag utan lunch idag om vi ville :)

Och man passar på dom gångerna man får!

05.50 infann jag mig på jobbet och ska man jobba utan lunch får man bara jobba i 6 timmar

så 11.50 var det bara att stämpla ut och fara hem :D


När jag kom hem bytte jag till ogoa kläder,

gick ut och började sopa av ena väggen på fuse.

Den ska jag nämligen måla med vanlig färg och inte med slamfärg.

Varför jag inte vill att den väggen ska vara målad med det är för att vi har en altan där och det kan ju vara trevligt att kunna vistas där utan att kläderna blir röda om man lutar sig mot väggen..

Dom andra väggarna på fuse blir i slamfärg men vet dock inte om jag ska ta tag i dom i år.


   


Hela jag var röd efter ett tag.

Till och med när jag gick in och snöt mig var snoret rött :P


Nu har vi nyss tryckt i oss lite tacos och Johan ligger och snarkar på soffan.

Han fick jobba både dag och natt igår så han är lite smått knäckt.


Jag ska då iallafall ta tag i vårat hem på insidan nu.

Imogon kommer Johans pappa och en polare som ska hjälpa honom med grunden

och jag vill gärna slippa skämmas när dom kliver in genom dörren.



Av Lisa Lundmark - 3 juni 2015 05:03


Jag och en jobbarkompis började prata om olika ingredienser man kunde använda i smoothie/juicer..

Då jag kom på att nässlor borde vara nyttigt att ha i.

Han trodde att det inte skulle smaka så gott så jag lovade att jag skulle testa för att se.

Så igår kväll gick jag ut och plockade en liten hink med nässlor, sedan kokade jag dom.

Men eftersom att jag hade koka dom ville jag inte göra juicen på kvällen

för varm juice är nog ingenting att hurra över.

Så då fick det bli en frukostjuice :)


   


Innehållet blev:

Nässlor, rabarber, gurka, annanas och kiwi.

Och slutresultatet blev helt klart godkänt :)



Av Lisa Lundmark - 1 juni 2015 19:29


När jag kom tillbaka till jobbet efter sjukskrivningen vart jag direkt tillsagd att börja lyssna på en serie böcker.

Nästan alla på min avdelning lyssnar på ljudböcker om dagarna,

vilket jag kan tycka är en oerhörd lyx att kunna göra.

Vi på elskåp sitter i våran egen lilla verkstad innanför den stora.

Inne hos oss kan det till och med vara knäpptyst ibland när alla är upptagna av vad som spelas i deras hörlurar :P

Utanför våra dörrar är det allt annat än tyst.


Jag är inne på bok nr 4 nu.

Böckerna handlar om en psykopat vid namn Christopher Silfverbielke.


"Med Christopher Silfverbielke har vi skapat ett monster. En man som fäller kvinnor på band, duperar dem, våldtar dem. En leende, artig, välklädd galning som inte drar sig en sekund för att döda, om någon begår en handling som i hans hjärna är oförlåtlig eller åtminstone omoralisk."   - Dag Öhrlund

 

 

Ibland har man nästan samma hemska tankar som han,

det är ju bara tur att man inte tar tanke till handlig som han :P

 

Och till sist tänkte jag bara säga att jag verkligen tycker att ni ska lyssna på böckerna, dom är riktigt bra.

Och uppläsaren Stefan Sauk är helt fenomenal!

 

 

Av Lisa Lundmark - 1 juni 2015 06:18


Jag måste säga att det var en väldigt dålig idé att hänga arbetskläderna på tork utomhus över natten..

Dom hade inte torkat trots att dom fick hänga där i flera timmar :/

För vem kom på att hälla massa regn just över våran gård?


 


Nåja nu hade jag tänkt att sopa verkstan som nog inte fått känna av en sops smekning på vääldigt länge.

Och då kanske jag sopar mig torr också samtidigt.


Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards