Lisa S-Mow Lundmark

Alla inlägg under januari 2015

Av Lisa Lundmark - 30 januari 2015 17:04


Det fungerar inte alls bra att blogga idag..

Får se hur många inlägg jag måste skriva om innan det går att ladda upp..


Ja jag tänkte ju bekänna en sak..

Johan fick äran att garva ut mig och det kan jag ta ;P

Jag har skrattat ut alla andra som införskaffat sig en sån här grej..

Jag har ju nämligen köpt mig en selfiepinne :P


   


Och jag måste bara tillägga att jag är riktigt imponerad av frakten..

La beställningen igår och idag låg den och väntade på mig i postlådan :D


https://imso.com/se/kvinna/selfie-kit

Av Lisa Lundmark - 28 januari 2015 23:53

Wohow fick äntligen hem mitt paket idag :)

 

 



    

          


Sen i afton har jag varit med Tessan och surrat på i flera timmar :)

Skönt att få umgås lite..

Blir lite smått ensamt och tråkigt att gå hemma..

Särskillt när mamma är utomlands och Johan jobbar eftermiddag så honom ser jag inte mellan 12.30 - 01.30

Dock har jag ju haft brorsan och Maja på besök idag på dagen och det uppskattas ju alltid :D

Även fast det första Maja alltid säger när hon går in genom dörren är: Katten!

Hon kunde väl ha skrikit faster eller nått istället ;P

Tur hon är söt så hon är alltid förlåten ;)



Av Lisa Lundmark - 27 januari 2015 11:59

Ännu en fantastisk dag.. Man brukar ju inte vara bortskämd med sånt här väder i Januari..

Men det tackar vi särskillt för :)

Dock är det lite tråkigt att jag har svårt att vara ute och njuta av det..

Men jag får njuta av det genom fönstret ;)


 


Sitter vid köksbordet och stickar på socka nummer 2 idag samtidigt som jag lyssnar på ljudbok.

Håller på att lyssna på: Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.


   


Av Lisa Lundmark - 26 januari 2015 18:23

Som tur var fick jag en snilleblixt i Söndags som fått min vardag att rulla på lite bättre :)

Jag kom nämligen på att min dockvagn kunde användas som transportmedel för diverse grejer..

Så nu kan jag ju flytta saker från en ställe till ett annat hur enkelt som helst :D


 


Dock går det bara på ett plan i huset..


Johan satte igång en tvättmaskin idag men den hann inte bli färdig innan han var tvungen att fara till jobbet..

Men då hade jag turen att min bror tvär var förbi så då fick han gå ner i källaren och hämta upp tvätten :)

Slapp den ligga där i och börja lukta tills imorgon..


Och på tal om någonting helt annat..

Vilket fantastiskt väder det var igår.

Så för att riktigt avnjuta det packade Johan ner mig i packkälken

och skjutsade mig tvärs över lägdan med skotern till pulkbacken..

Gjorde en fin sittplats med hö åt mig och allt :)

Sen så kom brorsan, Tina och Maja dit också..

Grillade lite korv och bara njöt :)


 


Av Lisa Lundmark - 24 januari 2015 11:24

Eftersom det är extra jobbigt att gå i trappor har jag flyttat in i soffan..
Och idag kändes det extra tung att kliva upp..
Trääningsvärk from Hell typ i armhålorna/bröstmusklerna :P
Men jag antar att jag måste kliva upp snart och göra mina övningar som jag fick av sjukgymnasten..

Av Lisa Lundmark - 22 januari 2015 08:09

Ja då var äntligen operationen genomförd :) Som jag har väntat!

Så nu lever jag ett liv med kryckor..

Hoppas jag inte behöver dom så jätte länge för man är ju totalt handikappad.

Det går ju inte bära någonting när man hoppar omkring på dom där :/

Och av smärttabletterna jag får blir jag både trött och smått illamående..

Så jag hoppas jag slutar ha ont snart :)


Måste tillbaka till Umeå idag för sjukgymnastik :/

Kändes riktigt drygt att måsta till Umeå för det när jag lika gärna skulle kunna göra det här hemma i Skellefte.

Men som tur var kunde pappa skjutsa dit mig :)


 

Av Lisa Lundmark - 20 januari 2015 05:18

Idag gör jag förhoppningsvis sista dagen på jobbet för ett litet tag iallafall..

För imorgon står det operation på schemat :)

Det är ju typ min 5 kallelse men det känns som det kommer att ske den här gången :)


 


Och mamma den jäkeln kan inte följa med för hon far till Thailand.....*Inte alls avundsjuk*

Men som tur var kunde Johans mamma följa med mig :)

Jag kan ju nämligen inte köra bil efterråt och buss kändes oerhört omständigt..


Jag har noga förberett mig för lite hemmavistelse..

Nämligen lagt en stor order på massa tenntrådsmaterial :D

Måste ju ha någonting att fördriva tiden med om jag får svårt att röra på mig :)


 


Sen så har jag gått en googlekurs i stickning :P

Vill man lära sig antar jag att man kan det..

Så jag har ju det jag gör här också ;)


 



Av Lisa Lundmark - 20 januari 2015 05:11

I Söndags hade jag bokat tid hos tatueraren i smyg ;P

Bara för att slippa massa tjat om att jag inte skulle göra det..

Och jag bara älskar älskar älskar min arm :D


   

Presentation


28 årig tjej från kalla Norrland.
Bor i ett gammalt hus på landet tillsammans med min sambo Johan.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards